Google Trends SEO Açıklaması: Anahtar Kelime Araştırması İçin Trendler Nasıl Kullanılır?


Google Trendler, seçilen bir bölgede belirli bir dönem boyunca bir arama teriminin popülerliğini gösteren bir arama platformudur. İlgili konular ve sorgularla birlikte demografik bilgiler hakkında iç görüler sağlar. Google Trendler ayrıca, hangilerinin diğerlerinden daha iyi performans gösterdiğini görmek için birden çok arama terimini karşılaştırmanıza olanak tanır.

Google Trendler ana sayfası, Google arama verilerinden oluşturulan en son hikayeleri ve bilgileri içerir. Ayrıca, son zamanlarda trend olan aramaları da gösterir ve belirli bir yılda en popüler aramaların neler olduğunu görmenize olanak tanıyan “Yılın Arama” özelliğine sahiptir. Bu ana sayfa özellikleri, kendi aramanızı yapmanıza gerek kalmadan ilginç bilgiler bulmanıza yardımcı olabilir. 

Peki Google Trendler nasıl çalışıyor? Pek çok kişi gördükleri verilerin zaman içinde o kelime için yapılan arama sorgularının doğrudan hacmi olduğunu düşünürken, gerçekte bir oran biçiminde göreli popülerliği gösterir. Google Trendler, belirli bir sorgunun arama hacmini alır ve bunu, belirli bir zaman aralığında ve coğrafi bölgede tamamlanan toplam arama sayısına böler. Ortaya çıkan oran daha sonra, gördüğünüz grafiği oluşturmak için kullanılan 0-100 aralığında ölçeklenir. Ayrıca, Google Trends, arama popülerliğinin daha doğru bir temsilini sağlamak için aynı kişinin kısa bir süre içinde yaptığı tekrar aramalardan verileri siler. 

Google Trends’in verilerini nasıl hesapladığına dair bu bilgiyi bilerek, dikkate alınması gereken iki önemli çıkarım vardır. Birincisi, arama sorgusunun hacmi değiştiğinde arama teriminin popülerliğinin değişmesidir. İkincisi, arama sorgusunun hacmi sabit olsa bile, toplam arama sayısı değiştiğinde arama terimi popülerliğinin de değişmesidir. 

Veriler Nasıl Ayarlanır? 100 Değeri Ne Anlama Gelir?

Az önce tartıştığımız gibi, Google Trends’in kullandığı veriler bir orana dönüştürülür ve ardından 0-100 aralığında ölçeklenir. Ancak, 0-100 arasındaki sayıların anlamını yorumlamak, ne anlama geldiklerinden tam olarak emin değilseniz yanıltıcı olabilir. 

Zaman içinde aramaya yönelik ilgi grafiğine bakıldığında, grafiğin 100’e ulaştığı nokta, aramanın en yüksek popülaritesidir. Bu noktada, belirli arama terimi için yapılan sorguların bölgede yapılan toplam arama sayısına oranı, o dönemde şimdiye kadarki en yüksek seviyededir. Dolayısıyla, grafikte aramaya olan ilginin 50’ye eşit olduğu nokta, arama teriminin o noktada bu kadar popüler olduğunu gösterir. Puan 0 ise bu, seçilen terimi analiz etmek için yeterli miktarda veri olmadığı anlamına gelir. 

Google Trendler’de bir anahtar kelime aradığınızda, göreceğiniz ilk şey, o terimin popülerliğinin son 12 ayda nasıl dalgalandığını gösteren bir grafiktir. X ekseni boyunca, tarihlere göre ayrılmış zaman göreceksiniz ve Y ekseninde, önceki bölümde tartışılan 0-100 ölçeğini göreceksiniz.

Satır, bir arama teriminin popülaritesinde bir artış olduğunu gösteren zirveler ve popülerlikte bir düşüş gösteren düşüşlerle birlikte, zaman periyodu boyunca konumunda dalgalanacaktır. Ayrıca, grafikteki verilerin zaman dilimini son saat, 4 saat, gün, hafta, ay, 90 gün, 5 yıl veya 2004-günümüz olarak değiştirme seçeneğiniz de vardır.

Anahtar kelime popülerliğindeki bölgesel ve uluslararası farklılıkları keşfetmek

Sonuçlar ayrıca size bir konunun herhangi bir ülkede veya dünyadaki popülerliğini görmenizi sağlayan bir harita sağlar. Oradan, sonuçları bölgeye, alt bölgeye, metropol alanına veya şehre göre ayırabilirsiniz. Sonuçlar daha sonra haritanın yanında en popüler olandan en az popüler olana doğru listelenecektir. Daha yüksek bir değerin, o coğrafi bölgedeki toplam arama sayısına kıyasla daha yüksek bir toplam arama sayısı değil, daha yüksek bir sorgu aramaları oranı anlamına geldiğini unutmayın. Belirli bir coğrafi bölge için hedeflenmiş reklamlar oluşturmak istiyorsanız, bu bilgiler yararlı olabilir, çünkü hangi şehirlerin ve eyaletlerin seçtiğiniz anahtar kelime veya konuya en çok ilgi gösterdiğini görürsünüz. 

En Sık Yapılan, Yükselen ve Patlama Yapan sorguları anlama

Arama sonuçları sayfasının altında, ilgili konuların bir listesini ve ilgili sorguların bir listesini bulacaksınız. Bu listelerin her ikisi de “Üst” veya “Yükselen” Ölçütlere göre sıralanabilir. Listeyi “Yükselen” özelliğini kullanarak sıraladığınızda, sonuçlar, en üstte son dönemden bu yana arama sıklığında en büyük artışı gösteren konuları veya sorguları gösterecektir. “Breakout” etiketli konular veya sorgular, arama sıklığında muazzam bir artış gösterdi. Listeleri “En İyi” özelliğini kullanarak sıraladığınızda, sonuçlar en üstteki 0-100 ölçeğini kullanarak en popüler konuları veya sorguları gösterecektir. 

Google Trendler’de bir arama yaparken, bir arama terimi ve bir konu arasında bir fark olduğunu da unutmamak önemlidir. Arama terimi, yalnızca sorgunuzdaki tüm terimler için verilen dildeki göreli arama hacmini içeren belirli bir sonuçtur. Konu, herhangi bir dilde aynı kavramı veya varlığı paylaşan bir grup arama terimidir . Arama terimlerinin ve konularının farklı şekilde ölçüldüğünü unutmayın; bu nedenle, bir arama terimini bir konuyla karşılaştırmaya çalışırsanız, bir arama terimini bir arama terimiyle veya bir konuyu bir konu. 

Geleneksel ve kapsamlı anahtar kelime araştırması yapmak her zaman gerekli olsa da, Google Trendler, popülaritesinde artış yaşayan yeni trend anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olabilir. Bunu yapmanın birkaç farklı yolu var. 

İlk seçenek, Google Trendler’de “Trend Olan Aramalar” sayfasına gitmektir. Burada, içinde bulunduğunuz günden başlayarak günlük arama trendlerini göreceksiniz. Bu, insanların şu anda en çok neyle ilgilendiğini görebilmeniz için son 24 saat içinde trafikte önemli ölçüde artış gösteren en popüler konuların bir listesini gösterecektir. Bu liste saatlik olarak güncellenir. Her konuya, daha fazla bilgi bulabilmeniz için yapılan aramaların ve ilgili haberlerin mutlak sayısı dahildir. Aşağı kaydırırsanız, önceki günlerin trend konularını bulacaksınız. Bu sayfa, popüler kültür veya güncel olaylarla ilgili yeni trend olan anahtar kelimeler arıyorsanız yararlıdır. 

Ayrıca “Trend Olan Aramalar” sayfasında gerçek zamanlı arama trendleri için bir sekme bulunur. Burada, son 24 yıldır Google’da trend olan ve gerçek zamanlı olarak güncellenen hikayeleri görebilirsiniz. Ayrıca, her konu için, konunun popülerliğinin son 24 saat içinde nasıl dalgalandığını gösteren bir grafik ve haberlerin bağlantılarını da görebilirsiniz. Gerçek zamanlı arama trendleri ile günlük arama trendleri arasındaki en büyük fark, gerçek zamanlı arama trendlerinin verileri kategorilere ayırmanıza izin vermesidir. Varsayılan, tüm kategorilerdeki eğilimleri gösterir, ancak özellikle iş, eğlence, sağlık, bilim / teknoloji, spor veya en çok okunan haberlerden konuları görmeyi seçebilirsiniz. Bu işlev, işletmenizin sektörü veya sektörüyle daha yakından ilişkili yeni trend olan anahtar kelimeleri bulmak için çok yararlı olabilir. 

Daha önce, zaman çerçevesini istediğiniz döneme ayarlayarak Google Trends’i kullanarak bir arama terimine olan ilgiyi zaman içinde nasıl izleyebileceğinizi tartışmıştık. Bu önemli bir özelliktir çünkü size bir anahtar kelimenin zaman içinde popülaritesinin arttığını veya azaldığını gösterebilir. Bu bilgiyi elde etmek bir anahtar kelimeyi çıkarabilir veya bozabilir. 

Örneğin, anahtar kelime araştırma sürecinizden geçtiğinizi ve işletmeniz için kazanan olduğunu düşündüğünüz bir anahtar kelime bulduğunuzu varsayalım. Yüksek bir arama hacmine, düşük bir zorluğa ve yüksek bir organik TO’ya sahiptir. Bu anahtar kelime merkezli bir içerik parçası yazmayı planlıyorsunuz. Ancak daha sonra, bu anahtar kelimenin zaman içinde nasıl performans gösterdiğini kontrol etmek ve popülaritesinin son 5 yılda giderek azaldığını görmek için Google Trends’e gidersiniz. Trafiğin artmayacağını biliyorsanız, artık o anahtar kelime hakkında yazmaya zaman ve çaba harcamak istemeyebilirsiniz.

Her işletme farklıdır ve bu bulgu sizi her zaman anahtar kelimeyi hedeflemekten uzaklaştırmayabilir, ancak yine de sahip olunması gereken değerli bilgilerdir. Zaman içinde arama ilgisini izlemek, yalnızca anahtar kelimenin o anda nasıl performans gösterdiğini değil, daha büyük resmi görmenizi sağlar. 

Zaman içinde arama ilgisini izlemenin bir başka yararı da, yinelenen kalıpları belirlemenize yardımcı olmasıdır. Bu, dikkate almanız gereken bir arama terimiyle ilgili önemli bir sezon olup olmadığını gösterir. Örneğin, “okul malzemeleri” arama terimi her yıl Ağustos ayında zirve yapar. Bu bilgileri bilerek, okul malzemeleri satan bir işletmeyseniz, bu anahtar kelime için web sitenizi, içerik parçalarınızı , envanterinizi ve reklamları Temmuz ve Ağustos aylarında optimize etmeniz gerektiğini bileceksiniz .

Bu oldukça açık bir örnektir, ancak Google Trendler’deki farklı anahtar kelimelerinize bir göz atarsanız, işletmeniz için tekrar eden ilgi modelleri de bulabilirsiniz. En doğru veriler için, 2004’ten günümüze kadar olan zaman dilimini ayarladığınızdan emin olun, çünkü bu, mevcut en büyük örneklem boyutudur. 

Arama Terimlerinin Göreli Popülerliğini Karşılaştırın

Google Trendler, sadece bir terim yazıp daha fazla terim eklemek için karşılaştır düğmesini tıklayarak beş farklı arama terimine kadar göreli popülerliği karşılaştırmanıza olanak tanır. Karşılaştırmak istediğiniz tüm terimleri girdikten sonra, 0-100 ölçeğinde terimlerin göreli popülerliğini, her terimin popülerliğinin zaman içinde nasıl değiştiğini gösteren bir çizgi ile karşılaştıran bir grafik bulacaksınız. Arama terimi popülerliğini alt bölge, metropol alanı veya şehre göre karşılaştırmanıza olanak tanıyan bir harita da vardır. Bu, hangi yerlerin bir arama terimini diğerine tercih ettiğini görmeyi çok kolaylaştırır. Son olarak, seçtiğiniz her arama terimi için ilgili arama sorgularını da görebilirsiniz.

Bu karşılaştırma aracını kullanmanın bir yolu, rakiplerinize karşı ne durumda olduğunuzu görmektir. Rakiplerinizden birkaçının marka adıyla birlikte marka adınızı yazarak, belirli dönemlerde veya belirli bir şehir veya eyalette kimin daha iyi performans gösterdiğini kolayca görebilirsiniz. 

Anahtar kelime araştırma sürecinize yardımcı olması için farklı anahtar kelimelerin göreli popülerliğini de karşılaştırabilirsiniz. Birkaç farklı anahtar kelime arasında karar vermekte zorlanıyorsanız ve hangisinin odaklanılacağından emin değilseniz, bunları Google Trendler’i kullanarak karşılaştırabilirsiniz. Anahtar kelime kararları verirken bakmanız gereken başka kriterler olsa da bu, her bir anahtar kelimenin zaman içinde nasıl popülerlik kazandığını ve hangi bölgede en iyi performans gösterebileceğini görmenin hızlı bir yoludur.

Anahtar kelime karşılaştırma aracını kullanmanın etkili bir yolu, yeni veya yasaklanmış anahtar kelimelerde arama hacimlerini tahmin etmektir. Yepyeni veya trend olan bir anahtar kelime için doğru arama hacimleri elde etmek neredeyse imkansız olabilir – ve Google’ın reklamverenlerin teklif vermesine izin vermeyebileceği herhangi bir şey, böyle bir CBD yağı, genellikle Adwords arama hacimlerinden tamamen gizlenir . Ancak zararsız bir anahtar kelime alırsanız, bunun tutarlı arama hacmine sahip olduğunu bilirsiniz ve bunu gizemli teriminizle karşılaştırırsanız, göreceli popülerlik hakkında bir fikir edinebilirsiniz. Trend olan bir terimin zirvesi, iyi bilinen anahtar kelimenizin 5 katı ise, muhtemelen yazmaya başlamalısınız!

Google Trendler, verileri coğrafi bölgeye göre görüntülemenizi ve bir arama teriminin popülerliğinin konuma göre nasıl değiştiğini anlamanızı çok kolaylaştırır. Bu, işletmenizin ürün veya hizmetlerinin nerede en popüler veya en çok ihtiyaç duyulduğunu daha iyi anlamak için çok yararlı olabilir. 

Arama çubuğuna ürününüzün veya hizmetinizin adını yazarak başlayın. Ardından, sayfanın harita bölümüne gidin ve arama teriminin ilgi alanına göre alt bölgeye, metropol alanına veya şehre göre dağılımını görmek isteyip istemediğinize karar verin. Buradan, ürün veya hizmetinizin en çok nerede arandığını kolayca tespit edebilirsiniz. Bu bilgiler, PPC reklamlarınızı nereye hedeflemeniz gerektiğini seçmenize yardımcı olabilir ve size oluşturabileceğiniz yere özgü içerik hakkında fikir verebilir. 

Belirli bir konumdaki bir terimin popülerliğini analiz etmek için kullanabileceğiniz başka bir yöntem de arama filtrelerini kullanmaktır. Aramak istediğiniz terimi yazdıktan sonra, kutunun sağ tarafındaki üç noktayı tıklayın ve “filtreleri değiştir” düğmesini tıklayın. Buraya, verilerini görmek istediğiniz herhangi bir konumu yazabilirsiniz. Bu hem bireysel terimler hem de terimleri karşılaştırmak için işe yarar. Terimin farklı yerlerde zaman içinde nasıl değiştiğini görmek istiyorsanız, farklı yerler seçebilir ve aynı terimi birden çok kez kullanabilirsiniz. Bu, ürününüze veya hizmetinize olan ilginin bir şehirde artıp başka bir şehirde azaldığını görmenize yardımcı olabilir, böylece bilinçli pazarlama kararları verebilirsiniz. 

Sonuç olarak

Gördüğünüz gibi, Google Trendler çok çeşitli farklı görevler için kullanılabilir. Verileri ilk başta yorumlamak biraz zor olsa da, bulduğunuz bilgilere baktığınızı gerçekten anladıktan sonra birçok işletme ve pazarlama kararını bilgilendirmeye yardımcı olabilir. 

Trend olan aramalar sayfası ve ilgili sorgular ve konular bölümleri, yeni anahtar kelime fikirleri üzerine beyin fırtınası yapmanıza yardımcı olabilir. Grafik, bir anahtar kelimenin popülerliğinin zaman içinde arttığını veya azaldığını anlamanıza yardımcı olabilir ve mevsimsellik gibi önemli eğilimleri belirlemenize yardımcı olabilir. Harita size belirli anahtar kelimelerin en iyi performansı nerede gösterdiğini gösterir ve bu, konuma dayalı iş kararları vermenize yardımcı olabilir. Anahtar kelimeleri karşılaştırmak, rakiplerinize kıyasla ne durumda olduğunuzu ve belirli anahtar kelimelerin diğerlerinden daha iyi performans gösterip göstermediğini gösterebilir. 

Genel olarak, Google Trendler beyin fırtınası, planlama ve karar vermeyi kolaylaştırmak için harika bir araçtır. Google Trends’in sunduğu tüm farklı işlevleri denemekten korkmayın. İşletmenizin rekabette bir adım öne geçmesine yardımcı olabilecek hangi değerli bilgileri bulabileceğinizi asla bilemezsiniz!

 

 


Call Now ButtonHemen Ara.. (0555 099 85 15))